Leasingobiorcy

Leasing jak zrobić to najtaniej

Ubezpieczenie samochodu do leasingu

Sytuacja, jaka od pewnego czasu panuje na rynku kredytowym sprawia, że przedsiębiorcy nie mają takich możliwości kredytowych jak jeszcze 3-4 lata temu. Kryzys sprawił, że wielu przedsiębiorców postanowiło zawiesić swoją działalność bądź ogłosiło upadłość. Wielu firmom pozostały niespłacone długi, a proces upadłościowy często toczy się latami. Syndyk nie zawsze jest w stanie ściągnąć należności wobec banków, więc banki wolą teraz dmuchać na zimne i już tak chętnie przedsiębiorców nie kredytują. Większość firm jest jednak wypłacalna, radzi sobie w tej trudnej sytuacji, a mimo to banki stosują zasadę równości w stosunku do wszystkich firm i kredytów nie udzielają. Z pewnością boją się ryzyka jakie niesie za sobą kredytowanie długoterminowe i dlatego wola obecnie rozpatrywań kredyty krótkoterminowe – niestety najczęściej decyzje są odmowne. Tak więc nawet na kredyty krótkoterminowe przedsiębiorcy małych i średnich firm też raczej nie mają co liczyć. W związku z tym, jeżeli są takie możliwości, jeżeli taki system kredytowania odpowiada firmom, decydują się na leasing polski. Ze względu na podmiot finansujących, czyli leasingodawcę, leasing możemy podzielić na leasing bezpośredni i pośredni. Natomiast ze względu na skutki podatkowe na leasing kapitałowy, czy jak kto woli finansowy oraz leasing polski operacyjny. Jaki najlepszy jest dla leasingobiorcy? Trudno powiedzieć, leasing kapitałowy – finansowy – charakteryzuje się tym, że przedmiot oddany w leasing wchodzi w skład majątku lesasingobiorcy. Stosując przepisy prawa podatkowego, to na lesingobiorcy spoczywa obowiązek robienia odpisów amortyzacyjnych i co najważniejsze wchodzą one w skład kosztów uzyskania przychodu. Kosztem uzyskania przychodu są także odsetki od każdej opłaty leasingowej. I jeszcze jedno po wygaśnięciu umowy leasingowej leasingobiorca może wykupić rzecz będącą przedmiotem umowy na wcześniej określonych warunkach. Warto też wiedzieć, że leasing kapitałowy stosowany jest zazwyczaj do przedmiotów o stawce podatku wat w przedziale od 0 do 7 procent. Nieco inaczej ma się sprawa z leasingiem operacyjnym. W tym przypadku to lesingodawca pozostaje właścicielem przedmiotu leasingowanego i leasingodawcy spoczywa obowiązek dokonywania odpisów amortyzacyjnych. Zaletą leasingu operacyjnego jest możliwość zaliczenia czynszu oraz pozostałych rat leasingowych bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodu. Wadą, właśnie brak możliwości odliczenia odpisów amortyzacyjnych, które w tym przypadku należą do firmy leasingowej. Jaki zatem wybrać, leasing kapitałowy, czy operacyjny? Zdecydowana większość przedsiębiorców wybiera jednak leasing operacyjny, z uwagi na mniejsze raty, nie muszą też wpłacać jednorazowo podatku wat. Sprawdź ubezpieczenie samochodu do leasingu http://allriskonline.pl/oc-na-ciagnik-siodlowy-szczecin/

Tags: Finanse, kredyty, leasing

One Comment

Comments are closed.